fredag 20 mars 2009

Livet är allt underbart!

Det måste finnas hårda dagar i livet för att du ska kunna uppskatta dom finaste!.
Jag har haft enormt hårda dagar och bergochdalbanor i mitt liv!
Men tack vare dom så uppskattar jag mitt liv idag till fullo!

Jag ÄLSKAR mitt liv!

Gårdagen bestod av styla mitt hår i massa olika frysyrer, då jag sitter som hårmodell för ghd.

Där efter sprang jag in till Markus på hans salong i Alingsås för att överaska karln.
Jag hade ju 30 min kvar innan mitt tåg skulle gå.
Tyvärr så var ej Markus där utan han hade glatt åkt in till Gbg för att shoppa just denna dagen.. Morr
Men fina Tessan var ju där i alla fall! =D
Hämskt vad 2 damer hinner tjattra av sig på en 20 minuter!. hehe

Väl i Gbg så mötte ja upp Amanda..

Vi åkte raka vägen hem och där efter va de in en sväng på Parklane då de hade en trevlig tillställning där.
Jag stod och värmde vinglas hela kvällen (då ja inte drack).
Jag pratade även med en äldre framgångsrik kvinna och hon blev förvånad över mig.
Hon frågade vad ja ville bli när ja blev stor..; )

Jag vill ju hjälpa andra människor att må bra.
Både insida och utsida.
Jag har ju jobbat inom habiliteringen och pedagogiken innan men då med människor som har självskadebeteende och då är gravt autistiska.
Nu vill ja jobba med människor som mår bra.
För som jag sagt innan.. Om man nu mår bra.. Varför inte lära sig att må ännu bättre.. = )
Man utvecklas ju hela tiden och är de något alla människor vill så är de ju att må bra!.
Hennes visa ord och uppmuntran där efter stärkte mig enormt.
Så det är de ju bara till att satsa =)

Nu är de dags att göra min dags välbefinnande bestyr vilket består av att gå ut och gå i en timma i de fina vädret..=)

Puss och kram på er alla =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar