onsdag 11 mars 2009

Att tala under ed.

Hela dagen börja med mycket tankar..
Orolig för att ja ska få panikångerst över att bli pressad i rätten.
Jag kliver in på min blogg.. Loggar in.. Och ser alla kommentarer jag fått..
Från att vakna förstörd, till att läsa detta och där efter få styrka utav de ni skrivit känns jätte bra!
Ni är underbara och ni ska veta att få ord som "lycka till" kan betyda SÅ MYCKET för mig!
Ni gav mig en bra start på dagen!.
Jag säger de igen.. Ni är UNDERBARA!..

Vill Även säga tack Sanna för dina underbara ord om mig på din blogg! Tack för att DU finns!.. Tack för att du stöttar!!..
http://sannasoriano.blogspot.com/

Där efter satte jag på lite bra musik som gör mig glad och gjorde mig redo för att vittna.
När jag kom dit så var ja ensam. Jag skakade som ett litet asplöv..
Efter ett tag så mötte jag 2 varma blickar och de var Hannas och Carros..
Det var så nära att jag börja gråta men på något sätt så fick dessa två fina tjejer mig på andra tankar..
Bara så att ni vet så värdesätter jag sådant här högt!.. Ni kanske inte känner att ni gjorde så mycket i och med att ni faktiskt skulle vara där ändå. Men för mig så var ni mitt stöd.

Väl inne i sal ett där rättegången ägde rum satte jag mig ner i vittnes stolen.
Jag blev tillfrågad allt från seriösa allvarliga frågor till de mest konstiga..

Vi fick faktiskt även ett gott skratt alla som var där..
Ja rättegången var öppen så vem som helst kunde komma in och följa den.
Frågan löd om ett inlägg jag har skrivit och om de stämde.

Advokaten läste högt vad jag skrivit den dagen :

1 st avokado
2 ägg
100g kyckling
sallad

Tidigt upp imogron för att gå och få igång magen på något jäkla vänster.
Välkommen herr laxeringsmedel! =)

Advokaten : Stämmer detta Pernilla?

ALLA Skrattade. Även Jag =) Och givet vis stämde det! =D
Förstår dock ej sammanhanget och anledningen av att ens ta upp de. Men men alla började skratts så de var definitivt värt de.. För är de något jag älskar så är det att få människor att skratta!..
Och att en Advokat gör de på min bekostnad blir bara ÄNNU roligare! =)

Allt gick bra i alla fall och Oron jag hade fick jag ju av att mitt huvud förstorat vissa saker ang rättegången..

Där efter blev de ett Bra Axelpass med Sandra och Amanda.
GRYMT jobbat tjejer!




4 kommentarer:

  1. Hej!

    Du skriver en hel massa om rättegång och att vittna. Får man vara så oförskämd att man frågar vad som hänt egentligen? känn ingen press att berätta utan gör det enbart om det känns ok för dig.
    Inte meningen att verka nyfiken eller påflugen men man undrar ju onekligen.

    I vilket fall hoppas jag det gick vägen för dig där inne och att den som förtjänar det får sitt straff.

    SvaraRadera
  2. hej gumman hoppas allt e bra, o att du mår bättre =) försöker få kicki o hänga med o träna lite kan inte du hjälpa till o puscha henne så vi kommer igång nångång =)
    hon e ju bara slappast =)

    take care o va stark kraaaam katta

    SvaraRadera
  3. Vart fanns de där "stå" solariet? Lilla Bommen? Vad heter de? Nr dit? Pris? Ha en toppen helg.

    SvaraRadera
  4. Angelica - Vad ja fått höra så har Nordic Wellness tagit in ett ståsolarie. Sprillans nytt. Ligger vid lilla bommenst torg, 5 minuter från Nordstan! =)

    Jag har aldrig varit där så du får leta..=) ha en underbar dag! kram

    SvaraRadera