måndag 26 januari 2009

Perfektionism!


En tanke som dök upp i mitt huvud nu medan ja städar.

Ställde mig frågan: vad är det egentligen som säger att någon är perfekt?

Detta svaret kom jag fram till:

Att vara perfekt är inte att sträva efter det eller att uppfylla alla krav alla andra har på en.
Utan det är helt enkelt så lätt som att bara vara sig själv och va nöjd med den man är.

Detta är min syn på perfektionism.
Jag är nöjd. och jag älskar att vara mig. alltså är jag perfekt. ;)


Hur ställer du dig till Perfektionism?

8 kommentarer:

  1. Dan "tröttsomPIP" Nilsson26 januari 2009 19:16

    Perfektionism = Be yourself. Nobody is better qualified.

    Those are my principles, and if you don´t like them... well, i have others.

    SvaraRadera
  2. du har rätt! du e så jävla perfekt! ;) kram emma

    SvaraRadera
  3. Jag har nog inte tagit ställning till perfektionismen. Men jag kan hålla med dig i vissa avseenden ^^

    SvaraRadera
  4. Tror inte att det finns saker/personer som är perfekta över tid.
    Det kan dock vara saker/personer som är perfekta i just den stunden.
    Därav kvalitén i en text, ett foto eller en tavla, där betraktaren får studera något som blir tidlöst. Hmmm, svårt det här.
    Gillar dina bilder, vissa av dom är verkligen perfektionism i sin stund.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag tror ingenting är perfekt! men skulle något vara perfekt så är det från var och ens synvinkel.. och jämtemot sig själv. så håller jag med dig fullständigt!

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Vet inte om du såg att jag skrivit på komentar på ett äldre inlägg.. Håller helt med dig. Finns inga ramar för perfektionism. Men däremot tycker jag att den tubtop klänningen du har på dej på pressbilden är perfekt. Vart har du införskaffat dig denna kreaktion?

    SvaraRadera
  7. Saker blir väl perfekta i betraktarens ögon, och då kan även betraktaren vara en själv. Kärlek till en själv och till andra skapar perfektionism. Tycker jag :). Kram Jessica

    SvaraRadera
  8. Gott att läsa så fina och välformulerade kommentarer och svar till detta inlägg! Ni är underbara! =)

    SvaraRadera