tisdag 20 januari 2009

Att be är att tala, att meditera är att lyssna.


Tittar ut..
Det är ej de vackraste vädret idag.
Dock hindrar de inte mig att dra på musik i lägenheten så taket lyfter och
skutta runt i en "pisse-mugg" T-Skirt och ett par shorts samtidigt som ja fixar kaffe givet vis. (andas).

Ska även ta och slänga ihop lite föda för att sedan bege mig till dagens ryggpass.
Ska då köra ben ikväll.
Slängde om passen pga att min vän Sandra ville va med och köra ben.
Behöver själv lite hjälp där då ja lätt fuskar på benpassen. FY MIG!!! ;)

En sak ja märkt med år 2009 är att för de flesta så har året börjat helt käpp rätt åt fel håll.
Även för mig.
Inget ja kan göra åt.
Dock en sak som ja kan styra är mina tankar.
Ja tackar mig själv faktiskt som tagit mig tid att läsa psykologi / personlig utveckling!
Har dock haft ett uppehåll nu på ca ett år.
Anledningen till att ja börja läsa är för att ja mått ruggigt dåligt.
En dag bestämde ja mig för att ja ej ville må dåligt mer och då börja ja läsa faktaböcker om att förbättra sitt välmående.
Min väninna Jessica rekomenderade även en hel del böcker ja kunde läsa som hjälpt henne väldigt mycket.
Utan henne så hade ja faktiskt ej fått upp ögonen för att ens titta i böckerna.

Nu är de bara att se framåt.
Det som var igår kan man ej göra någonting åt så varför gräva ner sig i gammalt?

Det är dags att vårda nuet!

Om man står med ett ben i de förflutna och ett i framtiden, då pinkar du faktiskt på nuet.
Ju mer vi uppskattar det vi har här och nu, ju starkare resurser får vi inför morgondagens utmaningar.
Oroa dig inte och förvänta dig inte de värsta.
Det är bara slöseri med energi.
Den energin behöver du kanske när det väl gäller.

Over and oute.

Nu är de dags för träning =)

Hoppas nu får en bra dag! Kramar

5 kommentarer:

  1. Åh det e så underbart skönt att höra och se dig skriva och vara så positiv igen!! =9 det smittar av sig!

    Och jag tackar även för ditt inlägg av en annan anledninG!
    Då du vet att jag e sjukt nere just nu.. så satte sig några rader på näthinnan iaf.. :) Ska försöka tänka på det*

    PUSS

    SvaraRadera
  2. dan "daxmedlångrunda" nilsson20 januari 2009 14:51

    damn vad du e flitig med din blogg... Skit riktigt imponerad... Öh å då tänker du hmm har han inget liv!? jup, men du har en intressant blogg!

    Än en gång, så får du ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Sandra - Att tänka i dessa banorna smittar framför allt av sig på mig själv..=) De är sunt =)

    Kommer skriva mer saker som du kan lägga på näthinnan fram över..=)

    dan - Flitig och flitig... Jag för bara mina tankar ner i fingrarna som där efter rör sig över ett tangentbord. Resultatet av de blir avtryck på en bildskärm =)

    men de e jätte kul att du gillar läsa det jag skriver! =)

    Ha en fin kväll! =)

    SvaraRadera
  4. tack så jättemycket :) och detsamma! ha en kanonkväll du med tjejen! kram

    SvaraRadera
  5. Många, (vad jag läst i din blogg) verkar ha hackat på dig, skrivit anonymt etc. Jag känner inte dig alls, tittat här några gånger. Men jag tycker du verkar vara en stark själ i kanske svagt tillstånd just nu. Inte dum, inte blåst, inte korkad. Du skriver inte illa om folk. Du har sunda värderingar. Vacker dessutom.
    Alla har vi våra toppar och dalar... jag hoppas att år 2009 blir bättre och bättre för dig. Om någon skriver elakt till dig tycker jag att du ska radera inlägget, titta dig i spegeln, se vad du åstakommit och gå vidare. Människor är avundsjuka. Kan inte glädjas åt andras lycka.

    Stor kram.. lev och må! /J

    SvaraRadera